گاموس

گاموس

گروه اینترنتی مقالات وسیستم
گاموس

گاموس

گروه اینترنتی مقالات وسیستم

دانلود پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) در 21 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

دانلود پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

پروتکل آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
پکیج آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
دانلود پروتکل آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
خرید پروتکل آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
جلسات درمانی آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

 

پکیج (پروتکل) گروهی آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش در 21 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش


ویژگی های منحصر به فرد این فایل:

آماده شده در 8 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

آماده شده در 21 صفحه به صورت جامع (فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5)

فرمت فایل: ورد با فرمت docx

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

دارای متن کامل جلسات


فهرست مطالب

جلسه اول: معارفه و آشنایی، معرفی کلی آموزش ابراز وجود و تعیین اهداف درمان

جلسه دوم: تشخیص رفتار مبتنی بر ابراز وجود و رفتارهای غیر جرات ورزانه (منفعل، پرخاشگرانه)

جلسه سوم: بحث در خصوص حقوق افراد، مهارت های درخواست کردن و علل و پیامدهای عدم درخواست

جلسه چهارم و پنجم: ابراز درخواست های غیر منطقی، علل دشواری در نه گفتن و توانایی نه گفتن

جلسه ششم: ابراز احساسات مثبت

جلسه هفتم: بجث در خصوص انتقاد، برخورد موثر و مناسب با انتقاد

جلسه هشتم: تمرین مهارت ها و رفع هر گونه ابهام در خصوص جلسات پیشین


نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول

هدف: معارفه و آشنایی، تبیین مفهوم هراس اجتماعی و ابراز وجود

روند کار:

پس از سلام و خوش آمد گویی به منظور آشنا شدن اعضا با یکدیگر از آن ها خواسته شد به صورت گروههای ۲ نفره در آیند و در طی چند دقیقه (۱۵-۵) سعی کنند طرف مقابل خود را بشناسند و سپس هر فرد سوال معرفی طرف مقابل خوب به اعضای گروه است. بعد از آن از اعضا خواسته شد تا ذهنیت و انتظارات خود را از شرکت در این جلسه گروهی بیان کنند بدینوسیله انتظارات اعضا از شرکت در جلسات مشخص گردید.

پس از معارفه و آشنایی قوانین گروه مشخص شد مهم ترین قوانینی که بر آن ها تأکید گشت عبارت بود از: 1- اجتناب از صحبت های منفی

۲- حمایت گر بودن نسبت به یکدیگر

۳- وجود فرصت برابر برای هم اعضاء و

۴- رازداری.

پس از تعیین اهداف، وظایف کلی اعضا و تعداد جلسات آموزشی بحث آغاز شد ابتدا اختلال هراس اجتماعی به طور کلی مطرح شد جنبه های جسمانی، شناختی و رفتاری اختلال بیان شد. سپس از اعضا خواسته شد تا تعدادی از موقعیت هایی را که در آن، هراس مواجهند و این علائم را در طی ۱۰ دقیقه مشخص کنند. بعد از تعیین موقعیت ها و دادن بازخورد به اعضا به این بحث پرداخته شد که یکی از عمل هراس اجتماعی کمبود مهارت های اجتماعی و ابراز وجود است. پس از استراحت کوتاه و پذیرایی از اعضا، در بخش دوم جلسه پژوهشگر به تعریف و بیان ضرورت ابراز وجود و نواید آن در زندگی پرداخت و برای شروع آموزش مهارت های ابراز وجود ابتدا شرکت کنندگان را با سوالاتی به چالش طلبید:

1- آیا پس از رسیدن به هدف هایی که برای خود در نظر گرفته اید، می توانید احساس شادی و سرافرازی خود را بیان کنید؟

۲- آیا می توانید به دلیل موفقیت در کارهایی که در نظر تان است به خودتان تبریک بگویید؟

3- آیا به هنگام شکست می توانید صادقانه و با تبسمی بر لب اشتباهات خود را بپذیرند؟

۴- آیا می توانید به کسانی که با تلفن یا با درخواست های خود باعث اختلال در برنامه شما می شوند بگوئید که مزاحم کارتان نشوند؟

۵- آیا در مدت اجرای برنامه آموزشی ابراز وجود، می توانید خواسته های خود را بر خواسته های دیگران ترجیح بدهید و به دیگران نه بگوئید؟

۶- آیا می توانید احساس شایستگی کنید و کارهایی که در حد توانشان است را بپذیرید؟

۷- اگر خواسته دیگران را نبپذیرید و بخواهید طبق برنامه خود پیش بروید، چقدر احساس ناراحتی می کنید؟

با مطرح کردن سوالات فوق شرکت کنندگان با توجه به اینکه اکثرا ابراز داشتند که خود را فاقد آگاهی از مهارت ابراز وجود می دانند و با اطمینان از اینکه این مهارت آموختنی است، در شرایط چالش انگیزی بین نیاز به ابراز وجود و عدم آگاهی از این مهارت قرار گرفتند. برای آنان توضیح داده شد که در چنین مواقعی رفتارهای منفعالانه و پرخاشگرانه کارساز نیست بلکه با استفاده از مهارتهای ابراز وجود می توانند از نیازها و خواسته های خود مطلع شوند و برای احساس و فکر خود را بدون افکار حقوق دیگران مطالبه کند، آرامشی درونی داشته باشند احساس استقلال کنند، با همه صادق باشند، در روابط با دیگران درستکار باشند و با صراحت خود را بیان کنند.


جلسه دوم

هدف: معرفی انواع سبک های ارتباطی شامل منفعالانه، پرخاشگرانه، ابراز مندانه

جلسه با ذکر خلاصه ای از محتوای جلسه قبل شروع می شود و تکالیف خانگی مورد بررسی قرار گرفت. سپس سه سبک ارتباطی به شرح ذیل و به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت:

رفتار و نگرش منفعلانه

اشخاصی که رفتار و نگرش منفعل دارند، فاقد اعتماد به نفس هستند، این افراد خود را با دیگران مقایسه می کنند و در این مقایسه در می یابند که چیزهایی کم دارند این افراد غالبا با اشخاصی مواجهه میشوند که افراد دارای نگرش و رفتار منفعالانه را سرزنش می کنند. افرادیکه نگرش و رفتار آن ها پرخاشگرانه است، تمایل دارند که از طریق تحقیر و سرزنش دیگران، فقدان اعتماد به نفس در خودشان مقابله کنند. بنابراین شخص منفعل اغلب یک آماج بی دفاع و آسان جهت حمله است.

دانلود پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

دانلود پاورپوینت دستگاه تراشکاری و کاربرد آن، 80 اسلاید،powerpoint

دسته بندی فنی و حرفه ای
فرمت فایل pptx
حجم فایل 9083 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80

دانلود پاورپوینت با موضوع دستگاه تراشکاری  و کاربرد آن در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش در 80 اسلاید

•دستگاه تراش: lathe ماشین ابزاری است که برای تراشیدن و شکل دهی به قطعات چوبی و فلزی معمولاً دوار به کار می‌رود. به دلیل تولید اقتصادی با دقت بالا و کیفیت دستگاه تراش را در فرمها و شکلهای مختلفی میسازند اکثر قطعات ماشین الات دارای مقاطع دایره‌ای بوده و قابل تولید با ماشین تراش می‌باشند و از طرفی به منظور ارزان بودن و سرعت بالای تراشکاری نسبت به سایر روش‌ها استفاده از ماشین تراش یک روش معمول و پر استفاده در صنعت می‌باشد
•دستگاه تراش: lathe ماشین ابزاری است که برای تراشیدن و شکل دهی به قطعات چوبی و فلزی معمولاً دوار به کار می‌رود. به دلیل تولید اقتصادی با دقت بالا و کیفیت دستگاه تراش را در فرمها و شکلهای مختلفی میسازند اکثر قطعات ماشین الات دارای مقاطع دایره‌ای بوده و قابل تولید با ماشین تراش می‌باشند و از طرفی به منظور ارزان بودن و سرعت بالای تراشکاری نسبت به سایر روش‌ها استفاده از ماشین تراش یک روش معمول و پر استفاده در صنعت می‌باشد
اساس ماشینهای تراش
•بطور کلی اصول اساسی ماشینهای تراش بر مبنای عمل فلز تراش پایه گذاری شده‌است و نیز عمل فلز تراشی با ماشینهای تراش سبب برداشت براده توسط لبه برش دنده و حرکت براده‌ها در طول سطح براده رنده می‌باشد. در تمام عملیات فلز تراشی مانند تراشکاری، سوراخکاری، فرزکاری و یا اره کاری براده تولید خواهد شد. در این حالت نیرویی برابر بیست تن بر اینچ مربع وارد می‌شود، که این مقدار نیروی زیاد باعث کشش و تغییر فرم فلز و میز ایجاد حرارت می‌شود و حرکت براده در طول سطح برش سبب اصطکاک شده و این مقدار اصطکاک در لبه برش رنده تولید حرارت می‌کند، که این خود یک عامل مهم در هنگام براده برداری است.

 

•اصلی ماشین تراش و وظیفه هریک:
•1-ریل (میز) ماشین
•2-دستگاه یاطاقان محور اصلی (دستگاه جعبه دنده سرعت محور اصلی)
•3-دستگاه مرغک
•4- دستگاه حامل سو پرت
•5- جعبه دنده بار
•6- الکتروموتور
•اجزاء

دانلود پاورپوینت دستگاه تراشکاری و کاربرد آن، 80 اسلاید،powerpoint

پاورپوینت دستگاه تراشکاری و کاربرد آن، 80 اسلاید،powerpoint

دانلود پاورپوینت با موضوع دستگاه تراشکاری و کاربرد آن در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش در 80 اسلاید

دانلود پاورپوینت دستگاه تراشکاری و کاربرد آن، 80 اسلاید،powerpoint

دستگاه تراشکاری و کاربرد آن
تراشکاری
دستگاه تراش Turning
تراشکاری اتوماتیک

جزوه کامل فیزیک یازدهم تجربی + نمونه سوالات طبقه بندی شده امتحانات نهایی (237 صفحه)

بازاریابی فروشگاه فایل پوشه
جزوه کامل فیزیک یازدهم تجربی + نمونه سوالات طبقه بندی شده امتحانات نهایی (237 صفحه)

جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور فیزیک پایه یازدهم رشته تجربی به همراه نمونه سوالات طبقه بندی شده آن کتاب فیزیک یازدهم تجربی از 3 فصل تشکیل شده است در این جزوه 237 صفحه ای تدریس مصور 3 فصل کتاب به همراه 180 مساله از نمونه سوالات سال های گذشته و مساله های متعدد و متنوع و نکات ریز کنکوری در 42 جلسه قرار داده شده است این جزوه برای کسانی مناسب است که ق

دانلود جزوه کامل فیزیک یازدهم تجربی + نمونه سوالات طبقه بندی شده امتحانات نهایی (237 صفحه)

فیزیک یازدهم تجربی
فیزیک پایه یازدهم تجربی
کتاب فیزیک یازدهم تجربی
کتاب فیزیک پایه یازدهم تجربی
پیش نویس کتاب فیزیک یازدهم تجربی
فیزیک سال یازدهم تجربی
دانلود کتاب فیزیک یازدهم تجربی
دانلود فیزیک یازدهم تجربی
دانلود کتاب فیزیک پایه یازدهم تجربی
فیزیک یازدهم دبیرستان تجربی
دسته بندی فیزیک
فرمت فایل pdf
حجم فایل 11947 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 237

جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور فیزیک پایه یازدهم رشته تجربی به همراه نمونه سوالات طبقه بندی شده آن.

کتاب فیزیک یازدهم تجربی از 3 فصل تشکیل شده است.
در این جزوه 237 صفحه ای تدریس مصور 3 فصل کتاب به همراه 180 مساله از نمونه سوالات سال های گذشته و مساله های متعدد و متنوع و نکات ریز کنکوری در 42 جلسه قرار داده شده است. این جزوه برای کسانی مناسب است که قصد دارند درس فیزیک یازدهم تجربی را امتحان بدهند یا در کنکور سراسری شرکت نمایند.

ویژگی های جزوه های آموزشی بسته حاضر:
- دو جزوه آموزشی کامل و مجزا شامل تدریس کامل مطالب کتاب + نمونه سوالات طبقه بندی شده امتحانات نهایی سال های گذشته
- حل و تحلیل مثال های مهم کتاب
- حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب
- ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
- چهار جلسه آموزش اضافی در زمینه بردارها ( جهت آمادگی ریاضی دانش آموز برای مطالب بعدی (
- حل 180 مساله طبقه بندی شده امتحانات نهایی سال های گذشته
- استفاده از جدول ، نمودار و تصاویر آموزشی سه بعدی و رنگی جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
- حجم فایل: 12 مگابایت
- دانلود با لینک مستقیم

سرفصل های آموزشی جزوه اول(جزوه درسی(

فصل اول: الکتریسیته ی ساکن
آشنایی با مفهوم بردار
جمع و تفریق برداری
تجزیه ی بردارها
ضرب بردارها
آشنایی با الکتریسیته
قانون کولن
میدان الکتریکی
خطوط میدان الکتریکی – بار الکتریکی در میدان
انرژی پتانسیل الکتریکی
پتانسیل الکتریکی
توزیع و القای بار در رساناها
آشنایی با خازن
خازن با دی الکتریک
انرژی خازن
بهم بستن موازی خازن ها
بهم بستن متوالی و ترکیبی خازن ها

فصل دوم: جریان الکتریکی و  مدارهای جربان مستقیم
جریان الکتریکی
مقاومت رساناهای اهمی
انواع مقاومت
نیرو محرکه ی الکتریکی و مدارها
مدار تک حلقه ای
توان در مدارهای الکتریکی
بهم بستن متوالی مقاومت ها
مدارهای چند حلقه ای
بستن مقاومت ها به صورت موازی
مقاومت معادل در حل مسائل

فصل سوم: مغناطیس و القای الکترومغناطیسی
آشنایی با مغناطیس و میدان مغناطیسی
میدان مغناطیسی – میدان مغناطیسی زمین
سیم حامل جریان در میدان مغناطیسی
ذره ی باردار متحرک در میدان مغناطیسی
میدان مغناطیسی سیم مستقیم حامل جریان
میدان مغناطیسی پیچه ی حامل جریان
میدان مغناطیسی درون سیملوله
نیروی بین سیم های موازی حامل جریان
خواص مغناطیسی مواد
القای الکترومغناطیسی
شار مغناطیسی
قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
قانون لنز
القاگرها و اثر خودالقایی
القای متقابل – انرژی ذخیره شده در القاگر
جریان متناوب
مبدل ها ( ترانسفورماتورها )

مشخصات جزوه دوم:
- تعداد کل مسائل حل شده: 180
- تعداد دوره های امتحانی : 15
- تعداد صفحات جزوه : 88

سرفصل های آموزشی جزوه دوم (نمونه سوالات طبقه بندی شده امتحانات نهایی سال های گذشته(

فصل اول: الکتریسیته ساکن
- سوالات تعریفی و مفهومی ( 25 مساله   (
- رسانای مخروطی شکل ( 3 مساله ( 
- میدان الکتریکی ، اختلاف پتانسیل الکتریکی ( 5 مساله (
- قانون کولن، برآیند نیروها و میدان های الکتریکی ( 13 مساله (
- ظرفیت ، انرژی ذخیره شده در خازن ها ، خازن معادل ( 10 مساله (

فصل دوم: جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم
- سوالات تعریفی و مفهومی ( 16 مساله  ( 
- مسائل مربوط به کدگذاری مقاومت ها و قانون اهم ( 7 مساله  ( 
- قانون های گره ،حلقه ،کیرشهف و مدارهای الکتریکی ( 13 مساله  ( 

فصل سوم: مغناطیس و القای الکترومغناطیسی
- سوالات تعریفی و مفهومی ( 39 مساله )
- ذره و سیم درون میدان ( 8 مساله  ( 
- پیچه مسطح ( 6 مساله ( 
- سیملوله ها ( 3 مساله ( 
- سوالات تعریفی و مفهومی ( 9 مساله( 
- قانون لنز ( 11 مساله )
- شار مغناطیسی ، ضریب خودالقایی ، نیرومحرکه الکتریکی ( 10 مساله (
-جریان متناوب ، مبدل ها ( 11 مساله ( 

استاد: میرزائی (کارشناسی ارشد فیزیک ذرات بنیادی)

دانلود جزوه کامل فیزیک یازدهم تجربی + نمونه سوالات طبقه بندی شده امتحانات نهایی (237 صفحه)

مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان


مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان

مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان

دانلود مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان

مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 437 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1- مقدمه. 16

2- مروری بر ادبیات کارآفرینی.. 17

2-1- مفاهیم و تعاریف کارآفرینی. 17

2-2- رویکردها و نظریه های کارآفرینی. 23

2-2-1- کارآفرینی از دیدگاه اقتصاد دانان. 24

2-2-2- کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان مدیریت.. 25

2-2-3- کارآفرینی از دیدگاه جامعه شناسان و محققین علوم رفتاری.. 25

2-2-3-1- ویژگی های جمعیت شناختی کارآفرینان. 26

2-2-3-1-1- جنسیت.. 26

2-2-3-1-2- تحصیلات.. 27

2-2-3-1-3- سن. 27

2-2-3-1-4- تجربه کاری.. 27

2-2-4- کارآفرینی از دیدگاه روان شناسان. 28

2-2-4-1- ویژگی های روان شناختی کارآفرینان. 28

2-2-4-1-1- گرایش به خلاقیت.. 29

2-2-4-1-2- توفیق طلبی (نیاز به موفقیت) 29

2-2-4-1-3- برخورداری از مرکز کنترل درونی. 30

2-2-4-1-4- ریسک پذیری.. 30

2-2-4-1-5- تحمل ابهام. 30

2-2-4-1-6- استقلال طلبی. 31

2-3- تاریخچه کارآفرینی. 31

2-4- وضعیت کارآفرینی در ایران و جهان. 34

2-4-1- وضعیت کارآفرینی در ایران. 34

2-4-2- تجارب کارآفرینی در دیگر کشورها 36

2-5- نوع شناسی کارآفرینی. 38

2-6- سازمان کارآفرین. 41

2-6-1- ویژگی های سازمان کارآفرین. 41

2-6-2- محتوای سازمان کارآفرین. 42

2-6-3- فرهنگ سازمان کارآفرین. 42

2-7- مدل های کارآفرینی. 43

2-7-1- مدل موقعیت کارآفرینی شاپر و کراجر. 43

2-7-2- مدل رفتار برنامه ریزی شده آژن 44

2-7-3- مدل تلفیقی تمایل به کارآفرینی. 45

2-7-4- مدل فرایند کارآفرینی ری و راما چاندران. 46

2-7-5- مدل انگیزه در کارآفرینی و فرایندهای کارآفرینی. 47

2-7-6- مدل کارآفرینان موفق گیسن – آمستردام. 47

2-7-7- مدل استیونسون در سنجش رفتار کارآفرینانه. 49

2-7-8- مدل کارآفرینی تیمونز. 49

2-8- آموزش کارآفرینی. 53

3-  کارآفرینی در نظام آموزشی.. 56

3-1- اصول توسعه کارآفرینی در نظام آموزشی. 57

3-1-1- تدوین اهداف و سیاستهای کارآفرینانه. 57

3-1-2- انعطاف پذیری.. 58

3-1-3- جامعیت و هماهنگی. 58

3-1-4- تمرکززدایی. 58

3-1-5- خودگردانی و استقلال. 58

3-1-6- تعامل با محیط.. 59

3-1-7- تاکید بر کیفیت.. 59

3-1-8- شکوفا سازی استعداد و خلاقیت.. 59

3-1-9- تغییر و تحول. 59

3-1-10- مشارکت.. 60

3-1-11- تشویق و پاداش.. 60

3-1-12- نظارت و ارزشیابی مستمر. 60

3-2- نقش ها و ویژگی های خاص معلمان و مدیران کارآفرین. 61

4- عملکرد آموزشی.. 65

4-1- ویژگی های معلم کارآمد. 65

5- مروری بر سوابق.. 72

5-1- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 72

5-2- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 75

6- مدل مفهومی پژوهش... 77

دانلود مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان

پرسشنامه سبک های اسنادی نوجوانان پترسون سلیگمن با نحوه نمره گذاری

پرسشنامه سبک های اسنادی نوجوانان پترسون سلیگمن با نحوه نمره گذاری

پرسشنامه سبک های اسنادی نوجوانان (دانش آموزان) توسط پترسون ، سلیگمن و آبرامسون (1984) با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، 40 سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx


مشخصات فایل
تعداد صفحات8
حجم20 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه سبک های اسنادی نوجوانان (دانش آموزان) پترسون ، سلیگمن و آبرامسون (1984) با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، 48 سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx


 

تفسیر رسشنامه سبک های اسنادی (ASQ)  

پرسشنامه سبک های اسنادی (ASQ)، یک ابزار خود گزارش دهی است و نخستین بار برای اندازه گیری اسنادهای افراد برای رویدادهای غیر قابل کنترل توسط پیترسون ، سلیگمن و آبرامسون (1984) ساخته شد. 

 

 

نحوه نمره گذاری پرسشنامه سبک های اسنادی

پرسش نامه سبک اسنادی، دربرگیرنده دوازده موقعیت فرضی( شش رویداد خوب و شش رویداد بد) است. برای هر رویداد چهار پرسش مطرح شده است. نخستین پرسش که درباره مهم ترین علت این رویداد است، اگر چه در نمره گذاری به کار برده نمی شود، اما ضروری است تا آزمودنی به سه پرسش بعد بر حسب موارد زیر پاسخ دهد. این موارد شامل درونی یا بیرونی، پایدار (با ثبات) یا ناپایدار (بی ثبات) و کلی یا اختصاصی بودن رویداد می باشد. نمره ها را می توان برای هر یک از سه بعد یاد شده در نظر گرفت، برای نمونه، بعد درونی- بیرونی از مجموع نمره های پرسش اول بدست می آید. اگر فردی در موقعیت های موفقیت و پرسش اول، نمره های4، 5، 3، 2، 4، 6 را علامت زده باشد، نمره بعد درونی- بیرونی این فرد در موقعیت موفقیت، مجموع این اعداد تقسیم بر شش می باشد (4= 6÷ 24) به همین ترتیب در ابعاد دیگر و موقعیت شکست، نمره ها محاسبه می شوند. 

 

 


پایایی و روایی پرسشنامه سبک های اسنادی نوجوانان پترسون سلیگمن

بریج  (2001) برای پرسشنامه سبک اسنادی ضریب آلفای کرونباخ  8/0 را گزارش نموده است. اسلامی شهر بابکی (1369) طی پژوهش با این مقیاس، ضریب آلفای کرونباخ را برای موقعیت شکست درونی 75/0، موقعیت شکست پایدار 43/0، موقعیت شکست کلی 73/0، و در موقعیت موفقیت درونی 74/0، موقعیت موفقیت پایدار 56/0 و موقعیت موفقیت کلی 76/0 به دست آورده است.   سلیمانی نژاد (1381) آلفای کرونباخ برای کل پرسش های پرسشنامه را 74/0 گزارش کرده است. نسخه اولیه پرسشنامه سبک های اسنادی، با دوازده حادثه فرضی خوب و بد در یک نمونه 145 نفری از دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا اجرا شد (پیترسون، 1989؛ به نقل از ذکایی). 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود