گاموس

گاموس

گروه اینترنتی مقالات وسیستم
گاموس

گاموس

گروه اینترنتی مقالات وسیستم

اختلالات یادگیری و ارزیابی آن

اختلالات یادگیری ( ارزیابی، تشخیص، درمان )
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 10
فرمت فایل pptx
حجم فایل 13101 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 102
اختلالات یادگیری (ارزیابی، تشخیص، درمان)

فروشنده فایل

کد کاربری 23132
کاربر

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

 

}       تاریخچه و تعریف اختلالات یادگیری

}       طبقه‌بندی اختلالات یادگیری

}       ارزیابی

}       تشخیص

}       درمان

قسمتی از متن

 

افراد دارای اختلال یادگیری در تاریخ

}       آلبرت انیشتین نابغه‌ی ریاضی تا 3 سالگی صحبت نمی‌کرد و تا 7 سالگی برای بیان هر جمله‌ای پیش پا افتاده بایستی فکر می‌کرد همه‌ی تکالیف درسی به جز ریاضی برایش دشوار بود یکی از معلمین گفته بود او به هیچ دردی نمی‌خورد.

}       توماس ادیسون مخترع مبتکر و نابغه‌ی آمریکایی در کودکی غیرطبیعی، گیج و ناقص‌العقل معرفی می‌شده و پدرش او را «احمق» خطاب می‌کرده

}       آگوست رودین مجسمه ساز بزرگ فرانسوی بعنوان کودکی آموزش ناپذیر تشخیص داده شده بوده و والدینش تصور می‌کردند که هرگز نمی‌تواند زندگی مستقلی را اداره کند.

}       و من الجمله لئوناردو داوینچی، والت دیسنی و جیمز کلرک، بتهون، موزارت و هانس کریستین اندرسون همگی اختلال خواندن داشته‌اند.

 

تعریف اختلالات یادگیری

}       دارای بهره هوشی تقریباً متوسط یا بالاتر

}       از نظر حواس سالمند (شنوایی، بینایی و...)

}       دچار عارضه‌ی مغزی مشخصی نیستند.

}       دارای امکانات محیطی و آموزشی نسبتاً مناسبی هستند.

}       دارای ناهنجاریهای شدید عاطفی و رفتاری نیستند.

}       پیشرفت آموزشی آنها در یک یا چند زمینه یادگیری (خواندن، نوشتن، هجی کردن، حساب کردن)

}       بطور قابل ملاحظه‌ای کمتر از بهره هوشی، سن و امکانات آموزشی است که از آن بهره‌مندند.

ملاک‌های تشخیصی (2013 V DSM) برای اختلالات ویژه یادگیری (SLD)

}       ملاک‌های A :

}       خواندن نادرست یا تند یاآهسته و نیازمند تلاش زیاد

}       مشکل در هجی کردن

}       مشکل در بیان نوشتاری

}       مشکل در درک و فهم آنچه خوانده می‌شود

}       مشکل در تسلط بر مفهوم اعداد، وقایع عددی یا محاسبه

}       مشکل در استدلال ریاضی

}       وجود حداقل یکی از اینها به مدت 6 ماه ضروری است.

}       مشکل در مهارتهای غیر کلامی (NLD)

}       B : مهارت‌های اساسی تحصیلی پایین‌تر از انتظار

}       C : آغاز در دوران تحصیل و تظاهر در دوره‌های بعدی

D : ناتوانی‌های هوشی و سایر اختلالات دخیل نیستند

و..........

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد